Zajímavosti z ITB Berlin 2019: Kdo nebyl, přišel o hodně

Pokud se zajímáte o turismus i z pohledu obchodníka, jistě vám nemusíme představovat veletrh Internationale Turismus Börse Berlin neboli ITB Berlin. Ale pokud jste o ní přeci jen nikdy neslyšeli: mezinárodní akce se pravidelně koná v Berlíně a souvisí s cestovním ruchem. Prezentují se zde cestovní kanceláře, poskytovatelé ubytování, ale také města a země. Jedná se o největší událost svého druhu a koná se pravidelně již od roku 1966. Letošní ITB Berlin 2019 se konal od středy 6. března do neděle 9. března a opět toho bylo k vidění víc než dost. Nejzajímavější momenty popsal na svém osobním blogu Michal Rost.

ITB Berlin 2019 - Den první

Michalovi se v rámci prvního dne podařilo navštívit úctyhodných dvanáct přednášek. Na blogu vylíčil nejzajímavější pětku. K tomu nejlepšímu bezesporu patřila přednáška s názvem Datová orchestrace pro identifikaci zákazníků rozebírala význam sběru dat o zákaznících za účelem co největšího příznakového prostoru. Jinými slovy – čím více se dozvíte o svých zákaznících, tím jednodušeji jim přizpůsobíte služby a stanete se pro ně atraktivními. Provozovatelé ubytovacích zařízení si jistě užili přednášku Business Intelligence pro hotely. Její autor Hannes Lösch definoval 5 kroků pro správnou datovou strategii. Během prvního dne Michal mimo jiné navštívil také přednášky na témata Propojení Amazonu s eTravel a Guuru: sdílení zkušeností za odměnu. V rámci poslední zmíněné přednášky zaznělo, že 92 % lidí činí při nákupech rozhodnutí na základě osobního doporučení.

Proč zákazníci opouštějí nákupní košík? I to jste se mohli dozvědět na ITB Berlin 2019. Foto: Michal Rost

ITB Berlin 2019 - Den druhý

Druhý den byl nabitý informacemi snad ještě více než ten první. Michal na svém blogu popsal čtyři top přednášky – Umělá inteligence pro cross-selling, Obsahový ekosystém v podání National Geographic, Jak dělat SEO na YouTube a Jak se vykecat z objektivní kritiky. Co se posluchači dozvěděli? Například to, že stále více zákazníků objednává ubytování z mobilních zařízení. Účastníci přednášky o cross-sellingu se seznámili s nástrojem BookingKit, který využívá data z online rezervačnch systémů a umožňuje provozovatelům nabízet související služby. Zákazníkům se jeho prostřednictvím dostává fakultativních nabídek ve smyslu „Děkujeme za rezervaci ubytování v Praze. V protější ulici si můžete zapůjčit elektrokololo. Rezervujte si ho zde.“ Z přednášky Andrewa Nelsona z National Geographic zase vyšlo najevo, proč je společnost světovým mediálním lídrem. Brand je na trhu 131 let a v současné době ho jen na Instagramu sleduje přes 100 milionů sledujících. Mnohé posluchače překvapilo, že National Geographic nepotřebuje placenou reklamu. Vděčí za to dokonalému obsahovému ekosystému a schopností šířit obsah na všech důležitých kanálech v optimalizované formě. A konečně zmíněný YouTube. Na své si přišel každý, kdo by rád platformu využíval i jinak než jako skladiště videí pro web. Michael Collins a Tom Otley prozradili, jak zapracovat na organické návštěvnosti a dostat z videoobsahu mnohem více.

Na grafu jde vidět, jak se měnilo vyhledávání v průběhu let. Foto: Michal Rost 

ITB Berlin 2019 - Den třetí

Poslední den ITB Berlin 2019 Michal vyhodnotil jako o něco slabší. Zúčastnil se přednášky Moritze von Petersdorff-Campen (CEO platformy SuitePad.de), který řešil propagaci z pohledu majitele ubytování. Přednášející upozornil na fakt, že vždy existuje způsob, jak zákazníka přesvědčit, aby využil dražší balíček služeb. Připomněl, že v minulosti to byl nadstandard v podobě vlastního televizoru na pokoji. Dnes by se atraktivním bonusem mohl stát třeba kanál Netflix. Co dodat závěrem? Letošní veletrh ITB Berlin 2019 byl opět prošpikován skvělými přednáškami a účastníci jistě nelitovali, že mohli strávit několik dní společně s uznávanými kapacitami. Více podrobností najdete na na blogu Michala Rosta.