Zábava a volný čas

Proč jezdit na kole? 4 zdravotní důvody, které vás přimějí šlapat častěji

Nabídka volnočasových aktivit je neuvěřitelně pestrá, a tak se v ní něco tak „obyčejného“ jako snadno ztratí. Sportování podléhá trendům a na trh se doslova valí nejrůznější novinky a inovace již zavedených věcí. Přesto se nabízí spousta významných důvodů, proč na cyklistiku nezanevřít. Pokud jste jízdní kolo odložili do garáže či sklepa a nemáte na něj náladu, po přečtení tohoto článku se do něj opět zamilujete.

Jízda na kole zlepšuje kvalitu spánku

K zajímavému zjištění došli odborníci ze Stanford University School of Medicine. Jejich studie uvádí, že zhruba 20-30 minut denní jízdy výrazně zlepšila potíže s nespavostí. Doba usínání se pacientům zkrátila o polovinu, a navíc spali o hodinu déle. Vědci odkazují na úpravu spánkového rytmu a optimalizaci hladiny některých hormonů. Takže spíše než prášky na spaní si naordinujte horské kolo!

Jízdou na kole se „mládne“

Stejná studia zároveň poukázala na to, že cyklisté vypadají na svůj věk mladší. Vysvětlení je prosté – kůže díky pohybu dostává více kyslíku a živin. Díky tomu se zvyšuje její odolnost vůči UV záření a dochází ke zrychlení reparačních schopností, čímž se zmírňují projevy stárnutí. Kdo by to byl řekl, že receptem na dlouhodobě mladistvý vzhled je silniční kolo?

Kladivo na pochroumanou imunitu

Kdy jindy přemýšlet nad tím, jak posílit imunitu, než v době koronavirové pandemie? A je to právě jízda na kole, která dle studie University of North Carolina snižuje nemocnost na polovinu. Stačí, když na něj usednete alespoň pětkrát za týden na 30 minut. Samozřejmě to platí pro děti – možná, že kdyby všichni rodiče pořídily ratolestem dětská kola, nebyly by tak často nemocné.

Klíč k lepší náladě

Jak zahnat chmurné myšlenky? Z výsledků tomografického vyšetření vyplynulo, že se po jízdě zvyšuje množství opioidních hormonů v čelním laloku a lymbickém systému. Díky tomu se lidé, kteří cyklistice holdují pravidelně, cítí mnohem šťastněji a spokojeněji. Nadprodukce daných látek vede k optimističtějšímu pohledu na svět a menší únavě.

Napsat komentář

Klikni a napiš komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Legíny na běžky

Pro tepelný komfort na běžkách doporučujeme značkové legíny na běžky Kilpi.

Sponzoři webu